• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 6 بهمن 1399
کد مطلب : 122796
+
-

کیوسک/ روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]/ بازداشت 2 هزار نفر در روسیه


نیویورک‌تایمز نوشته است که پلیس روسیه بیش از 2 هزار نفر را که در تظاهراتی در حمایت از الکسی ناوالنی، مهم‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین، در شهرهای مختلف این کشور شرکت کرده بودند، دستگیر کرده است. ده ها هزار نفر از مردم در تجمع‌های خیابانی که گفته می‌شود بزرگ‌ترین تجمع اعتراضی علیه پوتین شمرده می شود شرکت کردند. ناوالنی هفته گذشته در پی بازگشت از آلمان، در فرودگاه بازداشت شد. او از هوادارانش دعوت کرد در سراسر روسیه دست به اعتراض بزنند. ناوالنی سال گذشته میلادی در روسیه مسموم شده و برای مداوا به آلمان رفته بود.

روزنامه واشنگتن پست [آمریکا]
30.573 ادعای دروغ ترامپ


واشنگتن پست نوشته که ترامپ در طول 4 سال حضور خود در کاخ سفید، 30.573 ادعای دروغ مطرح کرده است. به عبارت دیگر، او به ازای هر روز حضورش در قدرت، به طور متوسط 21 دروغ گفته است. حدود 500 ادعا تنها مربوط به 100 روز نخست حضور او در قدرت بوده است. واشنگتن پست نوشته او در سال نخست کم‌ترین دروغ را داشته است؛
6 دروغ به ازای هر روز. در سال دوم، این تعداد به 16، در سال سوم به 22 و در سال چهارم به 39 دروغ در هر روز رسیده است.

روزنامه ژاپن تایمز [ژاپن]
استراتژی چین- بایدن


ژاپن تایمز نوشته است که در میان چالش‌های پیش روی جو بایدن در عرصه سیاست خارجی آمریکا، مسئله چین یکی از مهم‌ترین آنهاست. این روزنامه نوشته که بسیاری از سیاست‌های ترامپ در صحنه جهانی را رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌تواند با صدور فرمان‌هایی بازگرداند اما آنچه میان واشنگتن و پکن گذشته، بسیار پیچیده تر از آن است که با یک فرمان حل شود. به نوشته ژاپن تایمز، آمریکا نمی‌تواند از اقدامات چین در آب‌های استراتژیک دریای چین جنوبی چشم‌پوشی کند.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید